Under Armour

Historie Under Armour

Značka Under Armour, zabývající se sportovním oblečením, vznikla roku 1996 ve Spojených státech amerických. Byla založena Kevinem Plankem, v té době 23 letým hráčem amerického fotbalu na Univerzitě v Marylandu, které mu se nelíbilo, že si neustále musí vyměňovat zpocené triko, které nosil pod dresem. Zjistil však, že jeho kompresní šortky během tréninku i zápasu byly suché. To ho inspirovalo k vytvoření stejně fungujících sportovních triček. Po ukončení studia na univerzitě vyvinul svůj první prototyp takto fungujícího trika. Vše tedy začalo jednoduchým plánem dělat špičková trička, která budou kompresní a zároveň budou odvádět nepříjemný pot, místo aby jej nasávala, trička, která budou pomáhat tělu regulovat tělesnou teplotu a zvyšovat výkon. Konkurenční značky, včetně značek jako je Nike, Adidas a Reebok, brzy začaly následovat Plankovy kroky a začaly vytvářet své vlastní produkty s podobnými vlastnostmi.

Širší veřejnost začala vnímat značku Under Armour od doby, co se na titulní straně USA Today objevila fotografie quaterbacka Jeffa George, který měl na sobě oblečen rolák Under Armour Mock. Následně se společností Under Armour začalo uzavírat smlouvy plno týmů amerického fotbalu. Díky pozitivním recenzím hráčů na výrobky se začala značka šířit a zvýšilo se množství objednávek.

První obrovský zlom pro značku Under Armour nastal v roce 1999, kdy Warner Brothers kontaktovali společnost, zda by se mohla podílet na vybavení dvou připravovaných filmů – Vítězové a poražení a Náhradníci. V následujícím roce společnost začala oblékat XFL football league, kde získala ještě větší pozornost v momentě, kdy se tato liga začal vysílat na národní vysílací stanici. V roce 2003 pak přišla první televizní reklama s mottem, kterého se společnost drží dodnes: „Protect this house“. V roce 2007 společnost Under Armour otevřela svůj první maloobchod s kompletním sortimentem v obchodním centru Annapolis mall v Marylandu.

 

 

Současnost Under Armour

V dnešní době má společnost několik specializovaných obchodů kromě v USA i v Kanadě, Číně a dalších 39 státech světa. V roce 2013 byl otevřen první Brand House v Baltimoru, kde má momentálně Under Armour své sídlo. První obchod na jiném kontinentu, než je Severní Amerika, byl otevřen v Edinburghu.  

Rozšíření produktových řad o výrobky TurfGear, AllseasonGear a StreetGear dostalo Under Armour do čela výkonnostního oděvního průmyslu. V roce 2003 pak společnost zavedla první dámskou řadu Women's Performance Gear. V dnešní době Under Armour nabízí produkty z moderních, technicky vyspělých materiálů s vynikajícími vlastnostmi určené pro muže, ženy i mládež. Under Armour má komplexní systém dělení produktů, který je jasný a srozumitelný. Jedná se o kolekci HeatGear®, která je ideální, když je horko; ColdGear®, která je ideální, když je zima a AllSeasonGear® pro celoroční nošení.

 

 

Zapojení do veřejné sféry

Kromě sportovního oblečení vytvořila společnost odvětví, které se zabývá podporou celosvětových problémů. UA Power in Pink je program, který podporuje ženy v boji s rakovinou prsu. 

UA Freedom je projekt Under Armour, který pomáhá zraněným válečným veteránům.  UA Win Global je dětský atletický program, který podporuje dětský sport výstavbou hřišť, podporou trenérů, atd.  Od roku 2012 Under Armour podporuje Baseball Factory's "Premium Video Program", který ročně zajišťuje více jak 100 sportovních akcí pro děti a mládež.

 


Podporovaní sportovci - sponzoring

Under Armour podporuje prodej svých produktů po celém světě spoluprácí se sportovními osobnostmi, profesionálními týmy a univerzitními týmy.

Mezi sponzorované sportovce patří například: Andy Murray (tenis), Michael Phelps (plavání), Jordan Spieth (golf), Lindsey Vonn (lyžování), Bobby Brown (lyžování), Lindsey Jacobellis (snowboarding), Shani Davis (rychlobruslení), Jamie Roberts (rugby), Tyler Seguin (lední hokej), Saúl "EL Canelo" Álvarez (box), Stephen Curry (basketbal), Tom Brady (americký fotbal), Bryce Harper (baseball) a mnoho dalších včetně modelky Gisele Bündchen.

Andy Murray Jordan Spieth Gisele Bündchen

 

 

Lindsey Vonn
Michael Phelps Lindsey Vonn Tom Brady

 

Společnost BaGo Sport s.r.o., která má exkluzivní zastoupení značky Under Armour pro Českou republiku pak sponzoruje tyto sportovce: Jana Kaňůrka (adrenalinové sporty – zabil.cz), Tomáše Svobodu (triatlon), Daniela Havla, Lukáše Trefila, Jana Štěrbu, Jaroslava Radoně, Filipa Dvořáka (rychlostní kanoistika).

 

 

Technologie

Jak již bylo zmíněno jsou tři hlavní technologie Under Armour, které pospolu tvoří Gearline – jedná se o HeatGear®, ColdGear® a AllSeasonGear®. Tyto technologie však postupem času byly doplněny o řadu dalších. Momentálně Under Armour nabízí produkty v následujících provedeních:

heatgear

HeatGear®

Ideální pro pocit svěžesti, sucha a lehkosti. Vhodné využití při teplotě nad 20°C. HeatGear® poskytuje prodyšnost a maximální odvedení potu. Vhodné pro maximální zátěž.

loose

ColdGear®

Ideální pro lepší pocit sucha, tepla a lehkosti. Vhodné využití při teplotě 13°C a méně. ColdGear® představuje dvojvrstvý materiál, který odvádí vlhkost od těla a zároveň udržuje tělesné teplo. Vhodné pro maximální zátěž.

loose

AllSeasonGear®

Ideální pro pocit sucha a lehkosti. Vyrobeno pro teploty mezi 10°a 20°C. AllSeasonGear® je vyroben z revolučních materiálů, které si dokáží poradit s výkyvy počasí a zajistí perfektní regulaci teploty a zároveň maximální prodyšnost.

Charged Cotton®

Po letech, kdy bavlna byla označována za nepřítele, si Under Armour vzal, co matka příroda udělala a vylepšil to. Charged Cotton® poskytuje stejné pohodlí jako bavlna, ale vysychá mnohem rychleji a pracuje společně s tělem sportovce.

loose

Coldblack®

Tato revoluční technologie odráží infračervené paprsky, což způsobuje, že tmavší barvy působí na slunečním záření téměř jako barvy světlé. Lehká, jemně strukturovaná tkanina, která chrání pokožku před sluncem. Vhodné do největších veder.

loose

Storm Armour®

Takto označené oděvy se vyznačují zvýšenou voděodpudivostí. Technologie povrchové úpravy DWR (Durable Water Repellent) zajišťuje, že kapky se do materiálu nevsáknou, ale stečou po něm. Díky tomu je oblečení označené jako Storm vhodné do každého počasí.

Catalyst

Catalyst je řada, která spojila výkon a zelenou technologii. Výrobky jsou vyráběny z recyklovaných plastových lahví, čímž se výrazně snižuje negativní dopad výroby na životní prostředí. Oblečení má úhledný, rychle schnoucí a téměř lesklý povrch, který je opatřen 50 + UPF ochranou proti slunci. Tkanina je navíc příjemně měkká a s funkcí maximálního odvodu potu, což při používání způsobuje příjemný pocit i při extrémně vysokých teplotách.

Anti Odor Technology

Udrží delší svěžest, neboť zabraňuje vzniku mikrobů, které způsobují nepříjemný zápach.

4-Way Stretch

Technologie tkanin s příměsí elastanu, která umožňuje roztažitelnost materiálu ve všech 4 směrech. Oděv díky tomu nabízí lepší pohyblivost, příjemně se nosí a v neposlední řadě rychleji odvádí vlhkost a schne.

Moisture Transport system

Technologie odvádějící pot od těla, tím umožňuje jeho rychlejší schnutí a udrží vás v suchu a pohodlí.

UPF Protection

Vestavěná ochrana pro vaši pokožku před sluncem. Blokuje UV-A a UV-B záření.

 

UA Tech™

Lehká tkanina s ultra-měkkým, přirozeným pocitem pro bezkonkurenční komfort.

 

Armour®Fleece

Materiál podporující výkon, nahrazující běžné staré bavlněné mikiny. Překvapivě lehký, přesto vás dokonale udrží v teple.

 

Infrared

Technologie využívající tepelně vodivou vrstvu uvnitř oděvu. Udržuje a rozvádí vaše teplo.

 

 

Použité střihy

Sportovní oblečení značky Under Armour můžete sehnat v pěti střizích od kompresního střihu až po volný.

Nejspecifičtějším střihem pro značku Under Armour je střih Compression. Kompresní vrstva při sportovních výkonech zajišťuje zvyšování síly a výdrže, snižuje vibraci svalů a tím i jejich únavu, zlepšuje vnímání pozice těla v prostoru, zlepšuje oběhový systém a tím udržuje svaly prokrvené, následně tak zajišťuje rychlejší regeneraci svalů. Kromě toho kompresní produkty s jsou garancí komfortu, svěžesti a lehkosti. Odvádí pot a urychlují vypařování, díky tomu napomáhají tělu regulovat tělesnou teplotu a vždy udrží sportovce v suchu. 
 

loose

 

Compression

Ultra těsné, padnoucí "druhá kůže" ("second skin"). Tyto produkty příjemně padnou a komprese zpevní tělo a zrychlí čas vašeho zotavení.

loose

 

Fitted

Přiléhavé, bez efektu stažení. Těsnější pro moderní vzhled bez efektu komprese.

loose

 

Semi-fitted / Regular

Ani těsné. Ani volné. Prostě akorát. Štíhlejší sportovní střih, který přináší lepší pohyblivost tím, že odstraní podstatnou část materiálu.

loose

 

Loose

Volný střih pro extra pohodlí. Plný, volný střih pro větší rozsah pohybu a vzdušnost.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace